PODSUMOWANIE SZKOLENIA Z ZAKRESU REALIZACJI I ROZLICZANIA "MAŁYCH PROJEKTÓW"
11-04-2011
Dnia 8 kwietnia LGD zorganizowała szkolenie z zakresu realizacji i rozliczania małych projektów. Do udziału zostali zaproszeni beneficjenci, którzy złożyli swoje wnioski w ramach naborów ogłaszanych na to działanie w roku 2010 oraz osoby zainteresowane. Szkolenie poprowadził Pani Ewa Śliwa - Dyrektor Biura LGD. Omówione zostały:
· zasady przyznawania pomocy finansowej dla działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich w zakresie „małych projektów”, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej osi wobec obowiązujących rozporządzeń i zmian jakie nastąpiły od momentu złożenia wniosku do LGD.
· zasady prawidłowej realizacji i rozliczenia projektu.
· zobowiązania beneficjenta wynikające z Umowy o przyznanie pomocy
Dokonano szczegółowej analizy Wniosku o płatność wraz z wymaganymi załącznikami oraz omówiono dokumenty rozliczeniowe. Spotkanie zakończyło się dyskusją uczestników i wieloma pytaniami związanymi z pytaniami dotyczącymi oceny wniosków przez Instytucję Wdrążającą w celu ich realizacji.


